Optimalizácia procesov v spoločnosti BILLA
Optimalizácia elektronickej fakturácie s COMDIS v BILLA Slovensko
Snaha zjednodušiť zložité postupy – to je cieľom elektronických obchodných procesov. Pre medzinárodné obchodné spoločnosti ako je BILLA, je preto nevyhnutné neustále rozširovať infraštruktúru EDI s cieľom optimalizovať procesy súvisiace s dodávkou tovaru. Slovenské pobočky tohto maloobchodného gigantu sa tento rok rozhodli riešiť otázku elektronickej fakturácie. V spolupráci s poskytovateľom EDI – spoločnosť EDITEL, implementovala kontrolné správy COMDIS (obchodné námietky). Táto správa vznikla preto, aby informovala výrobcov o chybných dodávkach, napr. o poškodenom tovare, neúplných alebo nedoručených dodávkach atď. Po námietke musí nasledovať vysvetlenie alebo náprava, aby mohla byť vystavená faktúra.
Ide o správu o stave, ktorá poskytuje maloobchodom lepší prehľad o dodávkach tovaru. Umožňuje im rýchlejšie odhaliť chyby alebo nezrovnalosti a v konečnom dôsledku zefektívniť proces fakturácie. Zrýchlenie fakturácie je prínosom aj pre dodávateľov. Obe strany majú istotu, že všetky faktúry a kontrolné správy sa ukladajú v archíve poskytovaným spoločnosťou EDITEL, ktorý spĺňa štandardy spoločnosti EY. Všetky údaje sú tak bezpečne uložené a je možné sa k nim kedykoľvek vrátiť.
Tomáš Urminský, projektový manažér spoločnosti EDITEL SK
Tieto potvrdzovacie a kontrolné procesy nám pomáhajú pri kontrole našich interných postupov a prinášajú väčšiu transparentnosť, kontrolu nákladov a lepšiu spoluprácu s našimi obchodnými partnermi. A to z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska.
Ján Pastucha, vedúci odd. IT v BILLA Slovensko
V skratke: EDI v BILLA Slovensko
- implementácia kontrolnej správy typu COMDIS
- optimalizácia procesov elektronickej fakturácie
- transparentnosť a kontrola nákladov v priebehu celého procesu dodávok tovaru