Efektívna EDI komunikácia pre Panta Rhei
Všetko plynie, všetko sa neustále mení …
Fenomén doby, dnes veľmi populárne kníhkupectvá, pohodlné sedenie s možnosťou si prelistovať, možno aj prečítať väčšiu časť knihy. Niektoré kníhkupectva idú ešte ďalej a dáte si pritom aj výbornú kávu. Áno, hovorí sa o Panta Rhei, čo znamená v Platónovej skrátenej interpretácii, že všetko sa neustále mení.
Tento trend naštartovala Panta Rhei už pred viac ako dvadsiatimi rokmi v bratislavskom Poluse a úspešne ním dobyla Bratislavu a veľké slovenské mestá. Pre ľudí boli tieto pekné a veľké kníhkupectvá s kaviarňami niečím novým, o čom dovtedy len počuli či čítali v článkoch zo zahraničia. Otvorené od 10.00 do 22.00 vrátane sobôt a nedieľ, nepreberné množstvo kníh, sadnete si a listujete v knihe, začítate sa a zrazu máte dojem, že aj vy ste súčasťou tohto sveta. V každom prípade však už svojou atraktívnosťou dokázala Panta Rhei pritiahnuť ku knihám množstvo ľudí.
Všetko to začalo novým konceptom
Najväčšia sieť kníhkupectiev na Slovensku, a jeden z najväčších e-shopov s knihami, prevádzkuje aj takmer 20 kaviarní Café Dias. Kníhkupectvo Panta Rhei ponúka klasiku aj novinky, beletriu, náučné a aj detské knihy. Okrem predaja kníh má aj široký doplnkový sortiment.
„To bol pre nás impulz, začať rozmýšľať o efektívnej elektronickej komunikácii s našimi obchodnými partnermi. Tým, že sme rozširovali sieť dodávateľov aj kníhkupectiev, papierovania pribúdalo,“ popisuje začiatky, Michal Rajter, generálny riaditeľ.
Spoľahlivé EDI je základom efektívnej komunikácie
Statisíce titulov, niekoľko desiatok predajní a predovšetkým množstvo rôznych dodávateľov, toto všetko doviedlo spoločnosť k rozhodnutiu, začať automatizovať nákupné procesy. A nie len to, zároveň chce riešiť formou EDI aj remitendy, teda vrátenie nepredaného tovaru. Panta Rhei oslovila spoločnosť EDITEL s požiadavkou na zavedenie efektívnej EDI komunikácie. Do procesu elektronickej komunikácie je potrebné okrem veľkých knižných vydavateľov (Ikar, Slovart, Albatros, Pemic,…) pripojiť aj dodávateľov doplnkového sortimentu ako sú pohľadnice, hračky, sviečky, CD/DVD a mnoho ďalšieho. Spolupráca s TOP 20 dodávateľmi predstavuje cca 80% objemu všetkých spracovaných dokladov.
Štefan Sádovský, generálny riaditeľ EDITEL SK&CZ povedal:
„Pilotným partnerom pre Panta Rhei bola spoločnosť Activa, ktorá využíva EDI mnoho rokov. Aktuálne sú pripojení 3 dodávatelia a pripravuje sa roll-out na ďalších niekoľko desiatok obchodných partnerov. V rámci EDI využíva Panta Rhei celý obchodný proces, od objednávok, cez dodacie listy až po faktúry a očakáva sa, že celkovo bude prebiehať výmena v množstve približne 10 000 správ mesačne. Neskôr je v projekte plánované rozšírenie o ďalšie obchodné dokumenty súvisiace napr. s remitendou a pod.“
„A tu sa ukazuje, že EDI je aj vo svete kníh nevyhnutnou súčasťou úspešného a hladkého obchodného procesu a efektívnej komunikácie s partnermi na knižnom trhu,“ dodáva Štefan Sádovský.
O spoločnosti
Kníhkupectvo Panta Rhei je najvýraznejšia a najkľúčovejšia sieť kníhkupectiev na Slovensku, ktorá má aj svoju online predajňu. Miesto, kde ak prídete, majú otvorené kedykoľvek. Aj počas lockdownu, či po polnoci. 150 000 kníh na sklade, 60 kníhkupectiev s osobným odberom, 1000+ partnerských miest na vyzdvihnutie. Koncept nového kníhkupectva dáva na prvé miesto zákazníka a jeho príjemný pocit z času stráveného medzi knihami. Okrem nich tu zákazník nájde aj bohatú ponuku hračiek, spoločenských hier, diárov a písacích potrieb.
Symbolic image copyright Panta Rhei
Logo copyright Panta Rhei